Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 13 september 2010

Moderat!


Jag har sneat in lite på de här med politik och valet den 19 september. Jag kommer rösta på Moderaterna just för att jag tycker att man ska JOBBA! Arbetsslösheten har ökat pga av lata människor! Arbetsmoralen är viktigt för mig och jag ÄLSKAR mitt jobb! Jag kan t.om sakna mitt jobb när jag är ledig, DET ÄR SÅ DET SKA KÄNNAS ATT JOBBA! Självklart vill man inte gå till ett jobb som suger, men de är DITT eget jävla ansvar att ta tag i ditt liv och se till att du gör nått som du älskar och trivs med! Folk blir sura för att Moderaterna tvingar ut dom i arbetslivet, och att dom inte kan va långtidssjukskriva for the rest of their fucking life.. usch it makes me sick! Ska man gå och gömma sig hela livet för att slippa jobba?? wtf? Om du istället faktiskt ser till att hitta DIN grej i livet, vad som gör dig lycklig och samtidigt tjänar pengar så kommer du alltid må bra! Ibland så är vägen dit pain, men när du har nått ditt mål så kommer du va så sjukt stolt och känna att gå upp tidigt på morgonen eller jobba sent in på natten inte ens är en uppoffring, min syster Linnae Frank är ett mother fucking praktexempel på de! Självklart så finns det mycke annat viktigt i livet men du ska åxå jobba nästan hela ditt liv så se åtminstonde till att de du gör får dig att må bra och va motiverad! Sen fattar jag så klart att de inte är lätt för alla, men ge för fan inte upp och ta den lätta vägen ut för de gör dig inte lycklig i slutändan. Men samtidigt så är Moderaterna långt ifrån perfekta, de kommer aldrig finnas ett perfekt parti för alla, hur mycke man än diskuterar och alla har olika värderingar. Men jag säger som Katrin Zytomierska, MAN SKA JOBBA HÅRT OCH SATSA PÅ FRAMTIDEN! ;)

2 kommentarer:

  1. man måste va snabb för att äta kebab16 september 2010 kl. 22:43

    va realistisk, arbetslösheten i Sverige är inte speciellt hög, den ligger väl runt 5-7%, och de flesta av de har säkert en bra ursäkt till varför de inte har ett arbete för tillfället. Att det skulle finnas många "slackers" är en myt. Det kommer alltid att finnas ett fåtal människor som inte vill jobba, men de är inte många. Men vad, tror du att man kan leva värsta flipp lyx livet om man lever på bidrag eller? Man lever ju på så lite pengar som man räknat ut att en svensk medborgare kan leva på. Så det lönar sig att jobba ändå. Vi har tillräckligt med pengar i Sverige för att ingen ska behöva lämnas utanför, inte sant? Eller du kanske tycker att vi ska lämna folk för att dö? :S

    SvaraRadera
  2. Aaah precis, kunde inte sagt de bättre själv! lata sossar.. baa dö! lika bra för då finns de bara awesome people som mig själv kvar! #WINSITUATION! "Corporate Thug" #M4LIFE

    PUSS & KRAM :)

    SvaraRadera